جدیدترین راه های امنیتی برای کودکان در اینترنت2022

جدیدترین راه های امنیتی برای کودکان در اینترنت2022

جدیدترین راه های امنیتی برای کودکان در اینترنت2022

چگونه اینترنت را به فضای امنی برای کودکانمان تبدیل کنیم؟

امروزه  مسائل مربوط به سلامت روان مرتبط با رفتار آنلاین اهمیت ویژه ای دارد. ممکن است افکار ما به آزار و اذیت سایبری تبدیل شود. اما نگرانی دیگری وجود دارد که بسیار وحشتناک تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنیم. دسترسی آسان به تمام محتواها در موتورهای جستجو. در این پست به جدیدترین راه های امنیتی برای کودکان در اینترنت2022 می پردازیم.البته بهتر است. با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم.

دسترسی به موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به ما امکان دسترسی آسان به منابع بیشتر و ظاهراً تازه محتوایی را داده اند. که این پتانسیل را دارند که به همان اندازه مضر باشند. اگر نگوییم بیشتر از زورگویی سایبری. البته موتورهای جستجو در کنار کامپیوترهای شخصی، اینترنت و شبکه جهانی وب، ذاتا بد نیستند، اما دلیلی وجود دارد که باید محتاط بود. در حالی که ما شاهد جهش های بزرگ در توسعه و عملکرد آنها بوده ایم، آیا ما به عنوان کاربران فناوری، خطرات همراه آن را درک کرده ایم؟

به طور متناقض، در حالی که یکی از بزرگترین زمینه های پیشرفت در محاسبات مربوط به الگوریتم های موتورهای جستجو است، برخی از نگران کننده ترین مسائل ریشه در آنها دارد. با استفاده بیشتر از موتورهای جستجو، طراحی آنها تا حد زیادی حول محور یادگیری عمیق، مکان و قدرت پردازش داده بیشتر تکامل یافت. این ترکیب آن‌ها را قدرتمندتر کرده است و کاربران می‌توانند محتوای درخواستی خود را راحت‌تر پیدا کنند. با این حال، این امکان را نیز افزایش داده است که محتوای ناخواسته یا مضر ظاهر شود یا درخواست شود و به طور بالقوه باعث مزاحمت کاربر شود.

نه کتابخانه محله شما

 یک کودک، خردسال یا حتی بزرگسال ممکن است به طور تصادفی محتوایی را که برای آنها مضر باشد، جذب کند، یا عمداً ببیند. این موضوعی است که از زمان ایجاد اولین موتورهای جستجو وجود داشته است. به عنوان یک مشکل رو به رشد، محتوای مخاطره آمیز به راحتی در رسانه های اجتماعی، انجمن های آنلاین، وب سایت ها و تبلیغات در دسترس است.

بازگشت به تکامل موتور جستجو

برای ارائه خدمات بهتر به کاربران، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی  شروع به استفاده از جستجوی پیش بینی و کسب درآمد از آن کردند. به این ترتیب، الگوریتم های مورد استفاده توسط موتورهای جستجو نه تنها به مکان یابی محتوا، بلکه به پیشنهاد آن نیز پرداختند. پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ و شرکت‌های جستجو از این پیشرفت‌ها برای کسب سود از طریق تبلیغات استفاده می‌کنند. اما همچنین برای «تغذیه» محتوای کاربران که پتانسیل گسترش (مصنوعی) علایق آنها را دارد. به این ترتیب، رفتار جستجو به صفحات «برای شما» یا «پیشنهاد شده» کاربران اطلاع می‌دهد. این می تواند به ویژه برای کودکان و بزرگسالان جوانی که علایق و شخصیت آنها به طور کامل شکل نگرفته باشد مشکل ساز باشد. این الگو همچنین کودکان و علایق آنها را برای کسب درآمد فوری و آینده باز می کند.

جستجوی شخصی

وقتی “جستجو” شخصی می شود والدین و مربیان باید از خطراتی که در فضای مجازی در انتظار کودکان خردسال است آگاه باشند. و برای کمک به آنها به اندازه کافی آموزش ببینند. مسائل اجتماعی و فناوری به حدی تکامل یافته است که متوقف کردن آنها کار دشواری است. الگوریتم ها به طور خستگی ناپذیری کار می کنند تا محتوایی را برای کاربران به ارمغان بیاورند که  از آن لذت ببرند و با آن تعامل داشته باشند. بنابراین، ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از کودکان، خردسالان و خودمان انجام دهیم. این موضوع اکنون نه تنها توجه رسانه های مردمی، بلکه برخی از دولت ها را نیز به خود جلب کرده است. اگرچه پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند از کاربران خود محافظت کنند. تلاش‌ها مطمئناً از توسعه سریع در تجارت و فناوری عقب مانده است.

قانون حمایت از اقشار آسیب پذیر در فضای مجازی

برخی از کشورها این وظیفه را بر عهده گرفته اند که از آسیب پذیرترین افراد محافظت کنند. در اوایل مارس 2022، قانونگذاران در ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحده تصمیم گرفتند قانونی را تصویب کنند. در آن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از استفاده از الگوریتم‌ها برای پیشنهاد محتوا به افراد زیر 18 سال منع شوند. با این حال، این ابتکار با مخالفت هایی روبرو شده است. لابی‌گران صنعت فناوری ادعا می‌کنند که تصویب این لایحه متمم اول را نقض می‌کند. و شرکت‌ها را از توصیه محتوای مفید به کاربران باز می‌دارد. شرکت‌ها را ملزم می‌کند که داده‌های بیشتری را درباره کاربران خود جمع‌آوری کنند. یکی دیگر از استدلال های مخالف این است که قانون، هر چند به خوبی در نظر گرفته شده باشد، انتخاب والدین را تضعیف می کند.  دسترسی به فناوری های مفید را محدود می کند. خرید لایسنس eset

جعبه ابزار پیشگیری

طبیعی است که بچه ها بخواهند وقت خود را در اینترنت بگذرانند، اما نباید کاملاً بدون نظارت باشند. یک ابزار عالی که به شما کمک می‌کند تا از رفتار فرزندتان در فضای آنلاین مطلع شوید، کنترل والدین است. علاوه بر محدودیت‌هایی برای مدت زمانی که فرزندتان می‌تواند به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خاصی دسترسی داشته باشد. می‌تواند انواع محتوا و URLهای خاص را برای رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه به طور یکسان مسدود کند. یکی از بهترین ویژگی های ESET Parental Control که در ESET Smart Security Premium  و با خرید لایسنس نود 32 دو کاربره یافت می شود، Web Guard است.

Web Guard چیست؟

 وب‌سایت‌ها را می‌توان بر اساس کلمات کلیدی دسته‌بندی کرد. Web Guard دسته‌هایی را که برای گروه سنی فرزند شما نامناسب می‌داند مسدود می‌کند. البته،سایت‌های بزرگسالان دارای پورنوگرافی و قمار برای همه گروه‌های سنی مسدود هستند. برای دستگاه‌های اندرویدی، حتی یک ویژگی جستجوی ایمن وجود دارد، که نتایج موتورهای جستجو را فیلتر می‌کند. برای موضوعاتی که برای مشاهده فرزندتان مناسب نیست. همچنین می‌توانید وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی را که برای فرزندتان نامناسب می‌دانید، به‌صورت دستی در فهرست سیاه قرار دهید. همین امر در مورد فهرست سفید منابع مناسب نیز صدق می کند.

خرید لایسنس نود 32

خود آموزی والدین در مورد محتوای وب

کنترل والدین را شروع کنید. آموزش خود در مورد محتوای موجود در وب و گفتگوی منظم با فرزندان خود در مورد دنیای آنلاین و آفلاین. صحبت کردن با فرزندانتان یکی از بهترین ابزارهایی است که می توانید برای محافظت از خود به آنها بدهید. آموزش در مورد هر موضوعی باید از خانواده شروع شود و این امر به ویژه در مورد موضوعات شخصی و خصوصی و حضور آنلاین ما صادق است. کودکان و خردسالان شایسته این هستند که با آنها با احترام رفتار شود و در مورد انتخاب هایی که در مورد آنها یا برای آنها انجام می دهیم آموزش داده شود. صحبت کردن با آنها در مورد رفتار آنلاین باعث شود آنها احساس کنند که ما به حریم خصوصی آنها تجاوز می کنیم. بنابراین حساس باشید و مطمئن شوید که آنها احساس می کنند شنیده شده و درک می شوند.نمایندگی تعمیر پرینترهای HP در اصفهان

vistaran
ارسال دیدگاه