با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم

با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم.

با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم

نحوه تعامل کودکان با دنیای آنلاین

گفتگو با کودکان همیشه کار آسانی نیست.این مطلب مختصری از نظرات نوجوان 14 ساله در مورد اینترنت است. بهتر است با آنها در مورد اینترنت صحبت کنیم و نظرات آنها را در مورد این فضای آنلاین بررسی کنیم. نحوه صحبت بهتر است صمیمانه باشد. کودکان در فضای صمیمانه پاسخ های نمایشی نمی دهند. بلکه صادقانه جواب میدهند.

تعمیر کامپیوتر در محل اصفهان

نظرات نوجوان 14 ساله در مورد اینترنت 

آیا دنیای آنلاین بخشی از دنیای واقعی است؟ خاویر علیرغم اینکه فقط 14 سال دارد، قبلاً در چند کشور زندگی کرده است. او در برزیل متولد شد و به موزامبیک، سپس پرتغال نقل مکان کرد و اکنون در فرانسه زندگی می کند. به همین دلیل، در حالی که اکثر بچه های هم سن او شاید فقط در دو مدرسه بوده اند، خاویر از طریق سیستم های آموزشی مختلف و حتی زبان های مختلف آموزشی گذرانده است. اما مهمتر از همه، او بچه های دیگر را در همه این مکان ها ملاقات کرده است. در هر جایی که زندگی می کرد چند دوست پیدا کرده است.

خاویرمی گوید: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تنها راهی است که او با دوستانش در چندین هزار کیلومتر دورتر و گاهی اوقات با همکلاسی‌های فعلی‌اش ارتباط برقرار می‌کند. من از واتس‌اپ، پیام‌های مستقیم در TikTok و Discord نیز استفاده می‌کنم. من به عنوان یک فرد واقعا خجالتی هستم. من واقعا پیام رسان خوبی نیستم. تماس های ویدیویی را ترجیح می دهم.

خرید لایسنس آنتی ویروس نود 32 پنج کاربره برای ویندوز

فضای مجازی مکانی برای کشف خود است.

“پس آیا فکر می کنید زندگی آنلاین زندگی واقعی است؟” تعجب کردم. “آره، این بخشی از زندگی من است. او اعتراف کرد که من بیشتر شبیه کسی هستم که واقعا هستم. در همین حال، او می‌گوید که گاهی اوقات از اینکه دیگران در مورد او چه فکر می‌کنند، می‌ترسد. «نمی دانم چرا بیشتر شبیه خودم رفتار نمی کنم. اما من دارم روی آن کار می کنم.». فضای مجازی مکانی برای کشف خوداست. وقتی قرنطینه های ناشی از بیماری همه گیر شروع شد. همه ناگهان مجبور شدند خود را با جدایی فیزیکی از دوستان و همکلاسی های خود وفق دهند. در واقع، تحصیل در خانه زندگی همه بچه‌ها را تغییر داد. نه فقط به این دلیل که لپ‌تاپ به یک نیاز روزانه تبدیل شد . با این حال، برای افراد خوش شانس، زمان صرف شده در مقابل نمایشگرها به یک مسئله جزئی تبدیل شد زیرا کلاس ها، تکالیف و سرگرمی ها همه به چند متر مربع محدود می شد. برای والدین، این هم یک نعمت بود و هم یک کابوس.

نگرانی های والدین در مورد دسترسی کودکان به اینترنت

 بهتر است با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم .اینترنت برای بچه ها، به خصوص برای آن‌هایی که در سنین نوجوانی‌شان هستند، مکانی برای کشف خودشان است. در ایام کرونا بیشتر اوقات فقط در خانه می ماندند. بخشی از اوقات فراغت خود را صرف بازی های ویدیویی، تماشای برنامه های تلویزیونی می کردند.

 نوجوانی می گوید: حتی اگر واقعا اینترنت بد است، در واقع به من کمک کرد که کمی بیشتر در مورد خودم و شخصیتم یاد بگیرم. در حالی که به «حالت آنلاین» چسبیده بودم، باید چیزهای جدیدی را تجربه و کشف کنم.این به من کمک کرد وارد انیمیشن، کمیک، مانگا، کتاب و بازی‌های ویدیویی شوم که نمی‌دانستم وجود دارند. قبلاً موسیقی‌ای را که از رادیو گوش می‌دادم دوست داشتم. اما با جستجو آنلاین خودم  توانستم موسقی مورد نظرم را انتخاب کنم. من متوجه شدم که انواع دیگر موسیقی مانند پاپ کره ای را دوست دارم. این واقعیت است که تمام محتوا آنلاین است، جایی که “حتی بت های ما آنلاین هستند” .

پدر و مادرها ممکن است درک نکنند. اما گاهی اوقات فراموش میکنیم که تلویزیون و روزنامه هم هست. چون اکنون همه چیزها در اینترنت است. خاویر توضیح می‌دهد که بچه‌ها فقط کنجکاو هستند و می‌خواهند چیزهای جدید کشف کنند. اگرچه اینترنت خطراتی هم دارد و والدین باید به فرزندانشان اجازه دهند دنیای آنلاین را با اعتماد به نفس کشف کنند. تا بتوانند «خود را کشف کنند». مگر اینکه برای سن آنها ناامن یا نامناسب باشد. البته نه بدون نظارت. برای والدین برخی چیزها شوکه کننده هست. چون برایشان اصلا عادی نیست. مانند شلوار جین پاره یا چکمه های بزرگ! این آزادی بیان است مردم فقط باید بتوانند خودشان را ابراز کنند. بهتر است والدین برای خرید لایسنس eset internet security اقدام کنند.

چگونه والدین می توانند به فرزندان خود در حفظ امنیت آنلاین کمک کنند؟ 

واضح است که “این مسئولیت والدین است که فرزندان خود را برای دنیای آنلاین آماده کنند و بر آنها به صورت آنلاین نظارت کنند”، با تاکید بر اینکه خود او هنوز برای بازی و استفاده از برنامه ها به رضایت والدین نیاز دارد. اما همه چیز همیشه بین دو طرف صاف نیست. برای کمک به حل این مشکل، خاویر به قول خودش این پنج ترفند را برای کمک به بزرگسالان در برخورد با کودکان جوان خود پیشنهاد می کند:

هشت ترفند برای مدیریت کودکان در اینترنت

  1. مراقب کودک خود باشید،به خصوص زمانی که برای اولین بار از اینترنت استفاده می کند.
  2. با کودکان در مورد اینترنت صحبت کنیم. این بهتر است در غیر این صورت اگر سخت گیری کنید، فکر کنند که شما بدترین فرد جهان هستید.
  3. به خاطر امنیت خود، مراقب آنها باشید. هنگامی که آنها کمی بزرگتر شدند، در نظر بگیرید که برخی از محدودیت ها را کاهش دهید یا به تدریج به آنها آزادی بدهید.
  4. خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس ESET internet Security
  5. برنامه‌ها و بازی‌هایی را که فرزندتان استفاده می‌کند بشناسید و وب‌سایت‌هایی را که می‌توانند برای یافتن اطلاعات استفاده کنند به او نشان دهید.
  6. زمانی را برای بازی با فرزندان خود اختصاص دهید، به این ترتیب می توانید کارهای آنها را ببینید و با هم یک فعالیت انجام می دهید.
  7. در واقع، نوعی «الگو» برای آنها باشید. به سادگی به فرزندان خود نگوئید که نمی توانند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند: این ممکن است فقط آنها را به استفاده از سایت ها در هر حال وادار کند و از آن بدتر، “محورانه”. در عوض، سعی کنید دلیل و نحوه استفاده از آنها را درک کنید و خطرات آن را برای آنها توضیح دهید.
  8. در همان رسانه های اجتماعی که از آنها استفاده می کنند حساب ایجاد کنید.
  9. در نهایت  اینکه سعی کنید آنجا باشید، اما کمی هم آزادی بدهید.
  10. خرید لایسنس نود 32

از پدر و مادر ها میخواهیم

از دست ما عصبانی نباشید، اگر می خواهید چیزی را بفهمیم، باید آن را توضیح دهید. نکته کلیدی ایجاد یک رابطه خوب و باز نگه داشتن خطوط ارتباطی با فرزندانتان است. اطمینان از استفاده مسئولانه از فناوری و ایمن ماندن آنلاین یک کار مشترک است. ممکن است نتوانید دسترسی و عادات آنها به اینترنت را در همه جا و 24 ساعت شبانه روز کنترل کنید. بنابراین بهتر است آنها را به دانش مناسب مجهز کنید و محیطی ایجاد کنید که بتوانند آزادانه سؤال بپرسند. به آنها گوش دهید و به آنها توصیه کنید. مطمئن شوید که حداقل از رایج ترین تهدیدهایی که به صورت آنلاین با آنها روبرو هستند نیز آگاه هستند. همه اینها در نهایت به آنها کمک می کند تا از زورگویی سایبری، آراستگی، کلاهبرداری و سایر خطرات آنلاین در کمین خود جلوگیری کنند.

vistaran
ارسال دیدگاه