باج افزار به عنوان یک تجارت بزرگ

باج افزار به عنوان یک تجارت بزرگ

باج افزار به عنوان یک تجارت بزرگ

اگرچه ارقام دقیقی از درآمدهای مجرمانه سالانه باج افزار وجود ندارد، اما فعالیت های مجری قانون در دستگیری اعضای باند و بازیابی وجوه دزدیده شده نشان دهنده وسعت این فعالیت است. این فعالیت پلیسی منجر به توقیف میلیون‌ها دلار پول نقد و دارایی‌های گران قیمت و همچنین مسدود شدن حساب‌های مجرمانه ارزهای دیجیتال شده است.

لایسنس آنتی ویروس نود 32

برای به دست آوردن بینشی در مورد مقیاس موضوع، در یک رویداد قابل توجه در 14 ژانویه 2022، ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) 14 عضو یکی از بدنام ترین باج افزار های باج افزار – Sodinokibi (معروف به REvil) 5 – را دستگیر کردند و ایالات متحده را مصادره کردند.بنابراین باج افزار به عنوان یک تجارت بزرگ مطرح است . دارایی های نقدی به ارزش 6.6 میلیون دلار، 20 خودروی لوکس و بسته ای از کیف پول های رمزنگاری شده برای اداره تجارت وابسته خود استفاده می شود.

قبل از حمله روسیه، آژانس‌های مجری قانون قبلاً هفت نفر از افراد وابسته به این باند را دستگیر کرده بودند و حتی 6.1 میلیون دلار آمریکا را از یکی دیگر از افراد وابسته که هنوز فراری بودند، بازپس گرفتند.

در یک مدل تجاری که اغلب در جرایم رایانه‌ای استفاده می‌شود، باند Sodinokibi عملیات‌های وابسته به باج‌افزار به‌عنوان یک سرویس (RaaS) را اجرا می‌کند و 30 تا 40 درصد از پرداخت‌های باج به شرکت‌های وابسته خود در سراسر جهان کاهش می‌یابد.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده، در نوامبر 2021، عملیات باج افزار Sodinokibi بیش از 200 میلیون دلار باج را جمع آوری کرد و کمتر از 175000 رایانه را رمزگذاری کرد.

باج افزار به عنوان یک تجارت بزرگ

تاثیر باج افزار بر تجارت جهانی و داده های آن شدید بوده است. این روند در عناوین رسانه ها، به ویژه حمله سال 2021 به شرکت آمریکایی استعماری Pipeline منعکس شده است. این حادثه به دلیل خرید وحشتناک سوخت و باج خواهی 4.4 میلیون دلاری منجر به کمبود بنزین شد.

تعمیر کامپیوتر در محل اصفهان

تصوری از مقیاس این مشکل را می توان از تجزیه و تحلیل انجام شده توسط آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا ENISA، که در سال 2019 هزینه پرداخت های باج افزار را 10 میلیارد یورو تعیین کرد، و شبکه اجرای جرایم مالی ایالات متحده، که در اولین اقدام انجام داد، اندازه گیری کرد. در بخشی از سال 2021، پرداخت‌های بیت‌کوین که با باج‌افزار مرتبط است حدود 5.2 میلیارد دلار تخمین زده شد.

خرید لایسنس eset internet security

این ارقام همچنین یکی دیگر از عواملی را که اغلب نادیده گرفته می‌شوند، پنهان می‌کنند، و آن این است که موفقیت باج‌افزار تنها به دلیل حیاتی بودن داده‌ها برای اداره کسب‌وکارهای مدرن امکان‌پذیر است. از دست دادن دسترسی به داده های خود و از دست دادن کسب و کار خود را.

vistaran
ارسال دیدگاه