آیا برنامه هایی که به اطلاعات گوشی ما دسترسی دارند،خطرناکند؟

برنامه های امنیتی

آیا برنامه هایی که به اطلاعات گوشی ما دسترسی دارند،خطرناکند؟

خطر امنیتی برنامه هایی که اطلاعات تلفن همراه ما را میخواهند چقدر است؟

از کجا معلوم که دسترسی به این اطلاعات حریم خصوصی گوشی ما را تهدید کند؟

این باور رایج بسیاری از مردم است ، که استفاده از نرم افزاری یا برنامه هایی که اطلاعات روی موبایل ما را مشاهده می کند، به معنای تهدید حریم خصوصی ماست . بسیاری از این برنامه ها برای امنیت بیشتر روی گوشی ما نصب میشود. با این حال، حتی اگر حریم خصوصی و امنیت در هم تنیده هستند، آنها یکسان نیستند.

برنامه های امنیتی معمولا به یکی از این چهار روش کار می کند:

همه این برنامه‌ها و فایل‌های هنگام نصب روی موبایل، تلفن همراه شما را اسکن می‌کند. و آنها را با پایگاه داده بدافزار فروشنده مقایسه می‌کند تا مشخص کند که آیا آنها بی‌ضرر هستند یا تهدیدی هستند. برنامه، فایل های موجود در گوشی شما را تجزیه و تحلیل می کند و هر گونه فعالیت مشکوکی را جستجو می کند. برای تجزیه و تحلیل عمیق تر، فایل های ناشناخته را در ابر فروشنده آپلود می کند. همه گزینه های ذکر شده در بالا را به طور همزمان انجام می دهد.

هر چهار گزینه ممکن است مانند تجاوز به حریم خصوصی فرد به نظر برسد. تصور کنید محافظ شما در هر اقدامی که انجام می دهید و هر مکالمه ای که دارید همیشه از بالای سر، شما را نگاه می کند. و در کنار شما می ایستد. همه چیز مزاحم به نظر می رسد و احتمالاً شما آن را نمی خواهید. برخی ممکن است نرم افزارهای امنیتی را اینگونه ببینند.

ارتش محافظان در تلفن همراه شما

اما در واقع اینطور نیست. ارتشی از محافظان را در اطراف خود تصور کنید که مواظب هستند، هیچ چیز مضری به شما  آسیب نمی رساند. آنها تجربیات قبلی خود را دارند. و هر چیزی که به شما می رسد را با چیزهایی که قبلاً با آنها برخورد کرده اند مقایسه می کنند. از این نظر، هر چیزی یک تهدید سایبری خواهد بود. اکنون، این محافظان از افراد دیگر نیز محافظت می کنند، بنابراین آنها باید به خاطر داشته باشند که با چه چیزی مواجه شده اند.

اما ترفند اینجاست. آنها داده ها را با هیچ کس به اشتراک نمی گذارند، به جز شرکت محافظی که در آن کار می کنند، معروف به فروشنده امنیتی شما. و تنها اطلاعاتی که جمع آوری و با این شرکت به اشتراک گذاشته می شود، به منظور افزایش حفاظت و بهبود راه حل های امنیتی برای همه کاربران است.

شرکت فروشنده برنامه های امنیتی به انواع تهدیدات علاقه مند است، تا بتواند یاد بگیرد که بهتر از شما و دیگران محافظت کند. واقعاً علاقه ای به پرونده های شخصی مانند عکس ها یا تولدها ندارد. تنها و تنها هدف هر جمع آوری داده تقویت امنیت است. و این همان کاری است که شما می توانید با خرید لایسنس نود 32 این کار را برای کامپیوترهای شخصی و شرکتی خود  انجام دهید.

ما در عصری زندگی می کنیم که مردم  به طور فزاینده ای نگران این هستند که چه کسی به اطلاعات شخصی آنها دسترسی دارد. و چگونه از آنها استفاده می شود. همین امر در مورد نرم افزارهای امنیتی و به اشتراک گذاری داده های آن نیز صدق می کند. برای اینکه نرم افزار بتواند به درستی از کاربر محافظت کند  دسترسی به اطلاعت دستگاه  شما لازم است. با این حال، این بدان معنا نیست که کاربران تمام اطلاعات شخصی خود را بدون رضایت به ارائه‌دهنده تسلیم می‌کنند.

vistaran
ارسال دیدگاه