چگونه خود را در برابر اخبار منفی اینترنت ایمن کنیم؟

چگونه خود را در برابر اخبار منفی اینترنت ایمن کنیم؟

چگونه خود را در برابر اخبار منفی اینترنت ایمن کنیم؟

راهکارهایی برای جلوگیری از اعتیاد به اخبار منفی در اینترنت2022

چگونه خود را در برابر اخبار منفی اینترنت ایمن کنیم؟ این سوالی است که در عصر جدید باید از خود پرسید. چون انسان‌ها می‌توانند شیفتگی عجیبی نسبت به اخبار داشته باشند، چه در حال خوش‌گذرانی در تصاویر ترسناک شیاطین که در هنر قرون وسطی یافت می‌شوند. یا تماشای مشتاقانه  فیلم‌های ترسناک قرن ۲۰ و ۲۱. بدون شک در این شیفتگی یک عنصر روانی نهفته است. مغز ما برای یادگیری از تجربیات “سیم کشی شده است”. تا حدی به همین دلیل است که داستان های علمی تخیلی، که اغلب هیولاها و بیگانگان ناخوشایند را به نمایش می گذارند. و ادبیات و فیلم های دیستوپیایی می توانند در بازار سرگرمی بسیار خوب عمل کنند. با این حال، قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند احساس ما را از احساسات وحشتناک و طاقت فرسا و یا حتی توانایی ما برای برداشتن گام های فعال در حفظ خود بی حس کند.

خرید لایسنس نود 32

در گذشته نه چندان دور، مردم اخبار روزانه خود را از طریق رادیو و تلویزیون دریافت می کردند. امروزه، اکثر مردم می توانند در هر زمان و هر مکان در دستگاه های تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های شخصی خود به اخبار دسترسی داشته باشند. این شامل اخبار منفی نیز می شود. و از آنجایی که ما «برنامه‌ریزی شده‌ایم» که به دور نگاه نکنیم، به راحتی وارد فیدهای منفی می‌شویم و به پیمایش ادامه می‌دهیم. ما آنقدر این کار را انجام داده ایم که اکنون اصطلاحی برای توصیف آن وجود دارد:قیامت،ویرانی(Doomscrolling)

قیامت،ویرانی(Doomscrolling) به چه معناست؟

Doomscrolling به معنای اعتیاد و تغذیه از اخبار منفی است. طبیعتا این فعالیت با وقوع حوادث منفی و مخرب در جهان تشدید می شود. دو سال پیش، با افزایش موارد COVID-19 در سراسر جهان، شاهد افزایش قیامت بودیم. امروزه، اگرچه موارد COVID-19 رو به کاهش است و چندین کشور از محدودیت ها چشم پوشی می کنند. ما با تهدید دیگری روبرو هستیم که احتمالاً حتی بزرگتر از COVID-19 است.

عواقب اعتیاد به اخبار منفی

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ما شاهد افزایش عباراتی مانند اوکراین، جنگ جهانی سوم، روسیه، جنگ و تهاجم در موتورهای جستجو بوده ایم. نه تنها مردم بیشتر از این اصطلاحات استفاده می‌کنند، بلکه رسانه‌ها، چه آنلاین و چه چاپی، نیز این روند را تغذیه می‌کنند. پس چرا ما عجله می کنیم؟ این می تواند نوعی به دست آوردن کنترل بر یک موقعیت باشد. هنگامی که افراد احساس می کنند نمی توانند موقعیتی را تغییر دهند، مضطرب می شوند و سعی می کنند به کنترل اندکی که امکان دارد بچسبند. در حالی که به ندرت قادر به کنترل رویدادهای جهان هستیم، می‌توانیم محتوایی را که مصرف می‌کنیم کنترل کنیم. و این دقیقاً همان جایی است که ما هنگام رستاخیز شکست می خوریم. ممکن است بی ضرر و یا حتی طبیعی به نظر برسد، اما همچنین می تواند برای ثبات عاطفی و رشد فکری بسیار مضر باشد.

چسباندن دائمی خود به صفحه نمایش هرگز چیز خوبی نیست، به خصوص زمانی که محتوایی که مصرف می کنیم عمدتاً منفی باشد. Doomscrolling همچنین می‌تواند شما را از توجه به جنبه‌های دیگر زندگی‌تان، چه در خانه و چه در محل کار، منحرف کند. در نهایت، ممکن است شما به صراحت از تاثیر منفی که Doomscrolling بر شما می‌گذارد آگاه نباشید.

چه کارکنیم تا از سقوط در اخبار عذاب آور آنلاین جلوگیری شود؟

1.یکی از کارهایی که در حال حاضر می توانید انجام دهید این است که از دنبال کردن فیدهای خبری که محتوای منفی ارسال می کنند، به ویژه در رسانه های اجتماعی خودداری کنید.

2.زمان محدودی را برای آموزش موضوعات منفی به خود اختصاص دهید.

3.سعی کنید در حین دوری از آب های خطرناک، آگاه باشید.

4.روی تعاملات مثبت آفلاین تمرکز کنید، برای مثال، با دوستان و همکارانی که می‌دانید می‌توانند کمی نور به دنیای شما بیاورند، محاصره کنید.

5.به دنبال چیزهای مثبت باشید، چیزهای مثبت را بخوانید یا تماشا کنید، یا کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید.

6.هر زمان که دیدید دوباره در حال سقوط به سمت عذاب هستید، سعی کنید خود را با چیز دیگری مشغول کنید.

7.به سادگی تلفن خود را گاهی اوقات کنار بگذارید. از یک مانیتور زمان با صفحه نمایش برای پیگیری میزان زمانی که در برنامه ها می گذرانید استفاده کنید.

تهدیدی که Doomscrolling برای امنیت دیجیتال ایجاد می کند

مجرمان سایبری در برآورد رفتارهای آنلاین افراد باهوش هستند. آن‌ها می‌دانند که در مواقع سختی – برای خود یا دیگران – میل به خود تخریبی و عذاب داریم. و خود را با محتوای منفی احاطه کنیم. بنابراین، آن‌ها می‌توانند با ارائه لینک‌های مخرب به پست‌های منفی بعدی، Doomscrollers را شکار کنند. یک پیوند مخرب می تواند منجر به پیشنهادات کلاهبرداری، دانلود بدافزار یا صفحات ورود جعلی برای سرقت اطلاعات کاربری حساب شما شود.

همچنین ممکن است اولین قدم برای قربانی شدن در یک حمله باج افزار باشد. سفری که اغلب با کلیک کردن روی یک پیوند مخرب بدون فکر قبلی آغاز می شود. دقیقاً این منطق در چندین تحقیق ESET در مورد کلاهبرداری های کووید 19 آشکار شد.امروزه اومیکرون، عوامل اجتماعی و روانی مرتبط با ترس و طمع توسط مجرمان برای کلاهبرداری های فیشینگ، باج افزار، هدف قرار دادن مقامات بهداشت ملی، واکسن ها و گواهی های جعلی. و همچنین آزمایش های جعلی یا غیر استاندارد، مورد استفاده قرار گرفته اند. تجهیزات حفاظت شخصی و سرقت اطلاعات شخصی و مالی. اکنون، متأسفانه، چند ساعت پس از آغاز خصومت ها در اوکراین، کلاهبرداری های خیریه آغاز شده بود.خرید لایسنس eset

برای محافظت از خود در برابر خطرات دنیای آنلاین

از نرم افزارهای امنیتی با کیفیتی مانند لایسنس آنتی ویروس نود 32 استفاده کنید. خرید لایسنس eset internet security یک راه حل امنیتی کامل است که حداکثر حفاظت و حداقل ردپای سیستم را ترکیب می کند. شما در برابر بسیاری از تهدیدات مختلف در کمین دنیای دیجیتال محافظت خواهید شد.

علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از «حفاظت بانکی و پرداخت»، که یک مرورگر امن را راه‌اندازی می‌کند، مطمئن باشید که بانکداری و خرید آنلاین شما ایمن است تا از ورود مهاجمان به صفحه کلید شما و سرقت رمزهای عبور جلوگیری کند. لایسنس آنتی ویروس نود 32 به طور خاص برای محافظت از شبکه ها و دستگاه های خانگی طراحی شده است. خرید لایسنس آنتی ویروس نود 32 پنج کاربره به شما این امکان را می دهد که محافظت را برای دستگاه های Windows، macOS و Android خود دانلود و فعال کنید، بنابراین می توانید همیشه از احساس امنیت برای همه دستگاه های خود لذت ببرید. اگر کامپیوتر شما نیاز به تعمیر دارد تعمیر کامپیوتر در محل اصفهان بهترین خدمات را در محل ارائه می دهد. همچنین نمایندگی تعمیر پرینترهای HP در اصفهان را پشتیبانی میکند.

vistaran
ارسال دیدگاه