روز زمین، روز شناخت تآثیر فناوری بر محیط زیست

روز زمین، روز شناخت تآثیر فناوری بر محیط زیست

روز زمین، روز شناخت تآثیر فناوری بر محیط زیست

تخریب محیط زیست بواسطه توسعه فناوری

روز زمین، روز شناخت تآثیر فناوری بر محیط زیست است. از زمان آغاز فعالیت فناورانه در سال 1970، هر ساله روز زمین در 22 آوریل جشن گرفته می شود. با یک ماموریت روشن، آموزش در مورد محیط زیست. جامعه در سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. چه رسد به گذشت 51 سال از آغاز روز زمین. یکی از جنبه های بزرگ این تحول، افزایش استفاده از فناوری است. به عنوان مثال، در سال 1970، هیچ گوشی تلفن همراه تولید انبوهی وجود نداشت. در حالی که در سال 2021، حدود 3.8 میلیارد نفر اکنون تلفن هوشمند دارند.

نمایندگی تعمیر پرینترهای HP در اصفهان

آسیب های زیست محیطی توسعه فناوری

از نظر آسیب های زیست محیطی، برخی از آنها به راحتی قابل مشاهده است. محل های دفن زباله مملو از پلاستیک های یکبار مصرف، کارخانه هایی که حجم گازهای گلخانه ای را پمپاژ می کنند. یا مناطق بی اندازه عظیم جنگل زدایی. با این حال، آسیب قابل توجهی نیز ناشی از منابع کمتر آشکار است.

از جمله عاداتی که ما هر روز با فناوری خود انجام می دهیم. اثرات مضر فناوری بر محیط زیست می تواند ناشی از مسائلی مانند منسوخ شدن برنامه ریزی شده توسط طراحی دستگاه های غیرقابل تعمیر. و همچنین استفاده از انرژی، چه برای افراد و چه در مراکز داده باشد. وقتی آنلاین می‌شویم به راحتی می‌توان دنیای طبیعی را فراموش کرد. اینترنت و محیط زیست می‌توانند دنیاهای متفاوتی به نظر برسند. اما برای مقابله با مسائلی که بر محیط‌زیست زمین تأثیر منفی می‌گذارند، باید نقش فناوری را بشناسیم.

تاثیر فناوری دیجیتال بر محیط زیست

هیچ رقمی برای خلاصه کردن تأثیر فناوری های دیجیتال بر محیط زیست وجود ندارد. اما برآوردها نشان می دهد که بخش فناوری حداقل 1.4٪ از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی را دارد. طور بالقوه می تواند به 5.9٪ برسد. یکی از عوامل مهم مراکز داده است. ذخیره فایل ها در فضای ابری ممکن است فعالیتی بی ضرر به نظر برسد. با این حال، این مورد یک عمل ناپدید شدن جادویی نیست. اطلاعات در مراکز داده ذخیره می شود، که در حال حاضر حدود 2٪ از کل مصرف برق جهانی را تشکیل می دهند. برخی از روش‌های کاهش تأثیر مراکز داده ممکن است شما را شگفت‌زده کند. برخی از مراکز داده اکنون در زیر آب ساخته می‌شوند تا هزینه خنک‌کردن آن‌ها را کاهش دهند.

تأثیر ساختارهای فیزیکی تنها هزینه زیست محیطی فناوری نیست

نرم افزار نیز نقش مهمی دارد، چه خوب و چه بد. وقتی دستگاه شما به کندی کار می کند، آزاردهنده است. شما سعی می کنید کارها را انجام دهید و ما به پاسخ های فوری عادت کرده ایم. فراتر از موارد شخصی، برنامه‌هایی که سرعت فناوری را کاهش می‌دهند یا تأثیر زیادی بر سیستم دارند، به طرق مختلف به محیط زیست آسیب میزنند. هنگامی که نرم افزار سرعت آنها را کاهش می دهد، برای کارکردن دستگاه ها به انرژی بیشتری نیاز دارند. یعنی چرخه شارژ کوتاه تر و مصرف بیشتر برق. علاوه بر این، ذهنیت “تعویض، نه تعمیر” بسیاری از مردم را به دور انداختن دستگاه های کند سوق می دهد. که اغلب به محل دفن زباله ختم می شوند.

اگرچه ممکن است همه اخبار بد به نظر برسد، اما مطمئناً این درست نیست. نرم افزار با تاثیر کم سیستم به دستگاه ها کمک می کند تا به سرعت کار کنند. مصرف انرژی را کاهش داده و آسیب های محیطی را به حداقل می رساند. پیشرفت های جدید فناوری می تواند برای محیط زیست مفید باشد. مانند شیشه های خورشیدی و استفاده از حسگرهای محیطی. حضور فناوری در زندگی ما به این زودی ها از بین نمی رود و نباید هم وجود داشته باشد. اما می توانیم به بهبود ابزارهای موجود و به حداقل رساندن اثرات مضر توجه کنیم.

جهت بهینه سازی و افزایش امنیت سیستم های اطلاعتی خود خرید لایسنس آنتی ویروس نود 32 را حتما خرید کنید.

vistaran
ارسال دیدگاه