جدیدترین راه های افزایش امنیت برای کاربران رو به رشد اینترنت

جدیدترین راه های افزایش امنیت برای کاربران رو به رشد اینترنت

جدیدترین راه های افزایش امنیت برای کاربران رو به رشد اینترنت

تجارت الکترونیک در حال رونق است، اما آیا مصرف کنندگان ایمن هستند؟

ما به دنبال جدیدترین راه های افزایش امنیت برای کاربران رو به رشد اینترنت هستیم. چون تجارت الکترونیک در حال رونق است. اما آیا مصرف کنندگان ایمن هستند؟ یکی از اثرات منفی بحران کووید-19 این است که توانایی ما برای بازدید حضوری از مغازه ها را به میزان قابل توجهی محدود کرده است. از آنجایی که قرنطینه در سرتاسر جهان باعث شده فروشگاه‌های متعددی درهای خود را برای مدت طولانی ببندند، ما گزینه‌ای جز آنلاین شدن برای اکثر نیازهای خرید خود نداریم.

افزایش محبوبیت خرید آنلاین به خاطر کووید19

با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که یک نظرسنجی جدید از ESET نشان دهنده افزایش شدید محبوبیت خرید آنلاین در طول قرنطینه است. این نظرسنجی که به عنوان بخشی از تحقیقات فناوری مالی جهانی (فین‌تک) ESET انجام شد. دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان را نسبت به خرید آنلاین، بانکداری و امور مالی بررسی کرد. و نشان داد که 61 درصد از مصرف‌کنندگان در سراسر جهان بیشتر از قبل از همه‌گیری، خرید آنلاین انجام می‌دهند. این افزایش محبوبیت خرده‌فروشی اینترنتی به‌ویژه در میان نسل‌های جوان‌تر مشهود است. زیرا 70 درصد در میان گروه‌های سنی 25 تا 34 سال، بیشتر خرید آنلاین را گزارش می‌کنند.

با توجه به کمبود فرصت برای خرید در فروشگاه ها، این یافته ها به خصوص تکان دهنده نیستند. با این حال، آنچه قسمت شگفت انگیز آن این است  که تحقیقات ESET نشان می‌دهد که افزایش تجارت الکترونیک، حتی پس از پایان همه‌گیری، باقی خواهد ماند.  10000 مصرف‌کننده که در سراسر بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و برزیل مورد بررسی قرار گرفتند. 40 درصد گفتند که انتظار دارند پس از پایان همه‌گیری قرنطینه باز هم دوست دارند خرید آنلاین انجام دهند. این به یک تغییر اساسی در نحوه خرید ما اشاره می کند. واضح است که تأثیر همه گیر روی عادات خرده فروشی ما برعکس نخواهد شد. از آنجایی که خرید آنلاین به رونق خود ادامه می دهد، ضروری است که مصرف کنندگان آنلاین در برابر تهدیدات همراه با خرده فروشی اینترنتی محافظت شوند.

خطرات خرید آنلاین

شرکت‌ها اغلب از نقض اطلاعات و حملات سایبری رنج می‌برند. هر زمان که این اتفاق می‌افتد، این احتمال وجود دارد که اطلاعات شخصی مصرف‌کنندگان در معرض خطر اخاذی و حملات فیشینگ قرار بگیرند. برای مجرمان سایبری بسیار رایج است که از مارک های خرده فروشی معتبر به عنوان قلاب برای فیشینگ استفاده می کنند.  اعتماد مصرف کنندگان به این مارک ها را دستکاری می کنند. تا آنها را متقاعد کنند که روی پیوندهای مخرب کلیک کنند و اطلاعات شخصی از جمله نام کاربری، رمز عبور و جزئیات کارت را در اختیار دیگران قرار دهند.

بیش از دو سوم مصرف‌کنندگانی که ESET مورد بررسی قرار دادند، احساس کردند که می‌توانند یک ایمیل فیشینگ را با تقلید از یکی از فروشگاه‌های آنلاینی که مرتباً استفاده می‌کنند، شناسایی کنند. این می تواند نشان دهنده آگاهی بیشتر مردم از ایمیل های فیشینگ به دلیل بدنامی بودن آنها در رسانه ها باشد. اما با توجه به جهش عظیمی که در نتیجه همه گیری همه گیر شاهد بودیم، با ثبت رکورد 2 میلیون سایت فیشینگ توسط گوگل در سال 2020، آن را به ثبت رساند.

همچنین ممکن است که بسیاری از مردم هنوز میزان تلاش بازیگران تهدید را دست کم بگیرند. فقط 29 درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی در سراسر جهان اظهار داشتند که هنگام خرید آنلاین احساس «بسیار ایمن» می کنند.  16 درصد نیز اظهار داشتند که احساس امنیت خاصی ندارند یا «اصلاً امن نیستند». با توجه به اینکه خرده‌فروشی اینترنتی تقریباً همیشه شامل وارد کردن جزئیات پرداخت است، بدیهی است که باید کارهای بیشتری در سطح جهانی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان آنلاین در برابر تهدیدات سایبری ایمن هستند.

تعمیر کامپیوتر در محل اصفهان

راهکارهای جدید پیش رو برای پرداختهای ایمن در خرید آنلاین

در زمینه پرداخت ها پیشرفت هایی در حال انجام است، به عنوان مثال، با خدماتی مانند Apple Pay و Google Pay که برای هر تراکنش یک شماره کارت مجازی منحصر به فرد تولید می کنند. به این معنی که جزئیات کارت در معرض دید قرار نمی گیرند. اما نتایج نظرسنجی ESET نشان می دهد که زمانی که نوبت به القای اعتماد به مصرف کنندگان می رسد، هنوز راه زیادی در پیش است. محافظت از مصرف‌کنندگان و داده‌های آن‌ها در برابر فیشرها و سایر عوامل مخرب حیاتی است .و این مأموریت ESET است که این کار را با استفاده از فناوری نرم‌افزار امنیتی پیشرفته ما انجام دهد. برای اینکه چگونه ESET می تواند هنگام مرور اینترنت از شما محافظت کند، ما خرید لایسنس نود 32 وخرید لایسنس آنتی ویروس موبایل را به شما توصیه میکنیم.

vistaran
ارسال دیدگاه