بلاک چین چیست؟و چگونه کار میکند؟

چند راه برای امنیت بلاک چین با آنتی ویروس

بلاک چین چیست؟و چگونه کار میکند؟

مفهوم بلاک چین به زبان ساده امروزی

بهتر است بدانیم بلاک چین چیست؟و چگونه کار میکند. شاید به تازگی بامفهوم بلاک چین آشنا شدید. از خودتان بپرسید، بلاک چین چیست؟ و چگونه کار میکند؟ ما در این مطلب ساده و مختصربه مفهوم  بلاک چین و کارایش میپردازیم. بلاک چین اقتصادهای جدیدی را بر اساس نگهداری سوابق تراکنش ارزانتر و سریعتر ایجاد کرده است. در واقع یک سیستم جدید برای ثبت اطلاعات و پردازش هست. برای محافظت از این اطلاعات کاربردی بهتر است برای خرید لایسنس نود 32  و خرید لایسنس نود 32 موبایل اندروید هرچه سریعتر اقدام کنید.

نسل اول فناوری بلاک چین

در سال 2009، اولین نسل از فناوری بلاک چین عنوان دفترحساب برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، نوید ارزش جدید را داد. کار معمولی بانکداران و پردازشگرهای پرداخت در سیستم‌های مالی برای نگهداری حساب و پردازش تراکنش‌ها، به دست گروه وسیع‌تری از همتایان در بلاک چین منتقل شد.

هر کسی که منابع کامپیوتری کافی برای اضافه کردن تراکنش‌ها به دفتر کار یک بلاک چین داشته باشد، می‌تواند یک ماینر باشد. این ماینرها، درست مانند پردازشگرهای پرداخت هستند. این تفاوت که در ارزهای دیجیتال. تا زمانی که کارمزدها درآمد کافی برای جبران هزینه‌های ماینرها را فراهم می‌کند، تراکنش‌ها همچنان پردازش می‌شوند.

بلاک چین ارزش جدید اقتصادی تولید میکند.

در سال 2015، یک بلاک چین، اتریوم، روش جدیدی برای ایجاد ارزش اقتصادی رایج کرد. ایده ساده بود. یک برنامه کامپیوتری – یک قرارداد هوشمند – بنویسید. این روش توانست تراکنش‌ها را در دفتر کل ثبت کند. زمانی که شرایط از پیش تعریف شده برآورده شد، به‌طور خودکار سایر معاملات را راه‌اندازی کند. با قراردادهای هوشمند، مزایای تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر برای طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها در دسترس قرار گرفت.

تراکنش‌ها دیگر فقط برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نبود، بلکه برای ثبت رویدادهای زنجیره تامین، صورت‌حساب و پرداخت‌ها نیز انجام می‌شد. شرکت‌ها که مجذوب چشم‌انداز بهره‌وری بهتر و صرفه‌جویی در هزینه شده بودند، به کنسرسیوم‌های بلاک چین پیوستند و پایلوت‌هایی را آغاز کردند که قراردادهای هوشمند را آزمایش کردند.

در نهایت، ارزش اقتصادی حاصل از بلاک چین به این دلیل امکان پذیر می شود که چگونه از قدرت پردازش کامپیوتری همراه با یک طراحی شفاف و قابل اعتماد استفاده کند تا تراکنش ها را ارزان تر، سریع تر و به همان اندازه قابل اعتماد کند و توسط سیستم های مالی فعلی انجام شود. مردم از آن زمان تاکنون در این اقتصادهای دیجیتال جدید خرید و فروش می کنند.

بلاک چین سازمان ارزشی جدید با قراردادهای هوشمند

 در سال 2020، غول‌های صنعت خرده‌فروشی و خواربارفروشی مانند وال مارت کانادا راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین را به کار گرفتند. با کمک DLT Labs، یک استارت آپ فناوری مالی کانادایی، اکنون با شرکای اپراتور دفتر کل بلاک چین را به اشتراک می گذارد که وعده کاهش اختلافات فاکتور با اپراتورها را می دهد. تا کنون، سهم فاکتورهای بدون مشکل از 70 درصد به کمتر از 2 درصد کاهش یافته است. یک تغییر بازی برای سرعت بخشیدن به پردازش فاکتورها و پرداخت ها.

در صنعت نفت و گاز، دو پروژه کامگو و واکت بلاک چین در حال انجام هستند. هدف واکت کاهش هزینه های اداری و سرعت بخشیدن به فرآیندهای درگیر در تجارت با استفاده از فناوری بلاک چین کروم است. شرکت های انرژی BP، Shell و Equinor و شرکت های تجاری Gunvor و Mercuria اولین شرکت کنندگان هستند. به همین ترتیب، شرکت بازرگانی نفت خام اسکار تریدینگ به پلتفرم بلاک چین کومگو روی آورد که همچنین بر روی کروم ساخته شده است.

طیف پروژه‌های بلاک چین جالب شامل پروژه‌هایی است که با هدف ارائه نرخ‌های بهتر برای فاکتورینگ فاکتور، تسریع در ثبت بارنامه، کاهش هزینه و زمان پردازش پرداخت‌های فرامرزی، و بهبود پردازش قراردادهای بیمه (تجدید) انجام می‌شوند.

اعتماد به فناوری بلاک چین درست است؟

اعتماد ارائه شده توسط فناوری بلاک چین در تضمین آن نهفته است که برای همه اعضای شبکه، سابقه تراکنش ها منبع غیرقابل انکار حقیقت است. از آنجایی که امکان تغییر تراکنش‌ها پس از وارد شدن به دفتر کل وجود ندارد، نحوه تأیید تراکنش‌ها قبل از ثبت دائمی توسط یک بلاک چین، به بخش مهمی برای امنیت تبدیل می‌شود.

خرید لایسنس eset internet security

یکی از راه‌های شکستن این اعتماد زمانی است که یک شرکت‌کننده یا گروه سهم خود را از قدرت – قدرت استخراج یا غیره – در شبکه فراتر از یک آستانه از پیش توافق شده افزایش دهد. برای بلاک چین‌هایی مانند بیت‌کوین، این آستانه 50 درصد یا برای Tangle 33 درصد است. گروهی که از سهم معینی از قدرت فراتر می رود، می تواند انحصار حقیقت را به دست آورد و اعتمادی را که در سیستم ایجاد شده است بشکند.

خرید لایسنس اورجینال آنتی ویروس ESET internet Security

خطر دیگر – مانند همه سیستم‌های رایانه‌ای – این است که مجرمان سایبری کلیدهای خصوصی شرکت‌کنندگان در بلاک چین را به منظور جعل هویت و انجام تراکنش‌های غیرمجاز سرقت می‌کنند. کلیدهای خصوصی معمولاً در کیف پول های دیجیتال ذخیره می شوند. خطرات برای یک کیف پول شخصی، یک کیف پول شرکت یا کیف پول یک صرافی یکسان است و باید به بهترین عملکرد امنیتی برای همه طرف هایی که کیف پول را مدیریت می کنند توجه شود.

در حالی که تراکنش های ارزان و سریع، بلاک چین را به عنوان یک ابزار ارزشمندتر می کند، نباید به قیمت امنیت و اعتماد دنبال شوند.

تعمیر کامپیوتر در محل اصفهان

vistaran
ارسال دیدگاه